Artikel 4 van 4

IMKK | hoe bereik ik online potentiële klanten en medewerkers

GRATIS

15.00 -15.30 Hoe bereik ik online potentiële klanten en medewerkers

In onze workshop “Hoe bereik ik online potentiële klanten en medewerkers” zal Josselin praktische voorbeelden geven van hoe je met behulp van aan goede marketingstrategie er voor kunt zorgen dat jouw opvangorganisatie meegenomen wordt in de eerste selectie van zowel ouders als potentiële medewerkers.

Een goede marketingstrategie laat heel duidelijk zien waar jouw organisatie voor staat én sluit aan bij de behoeften en belevingswereld van de potentiële klant. Een klant zal in haar oriënterende fase meerdere kinderopvangorganisaties met elkaar vergelijken voordat ze langskomt op rondleiding. Daarom is het zo belangrijk dat de eerste indruk goed is. Ook voor het vinden potentiële medewerkers is een duidelijke visie en online zichtbaarheid essentieel.

Hoe je dat doet? Allereerst door heel goed te weten wie je bent als organisatie en wat de USP’s (Unique Selling Points) zijn. Vervolgens kun je deze vertalen naar een marketingstrategie en een aansprekende website. Die vervolgens ook nog eens heel duidelijk instrueert wat je klanten moeten doen om in contact te treden.

In deze workshop ga je aan de slag met je positionering en USP’s. We gaan er samen achter komen wat datgene is waar jullie je echt in onderscheiden en wat ook relevant is voor jullie klanten. Vervolgens gaan we bepalen we hoe dit zo effectief mogelijk aan de buitenwereld uit te dragen.

Ik zal veel voorbeelden laten zien van manieren om op een succesvolle wijze je boodschap over te brengen. Ik hoop je zowel te inspireren als praktische tips mee te geven waar je direct mee aan de slag kunt gaan.

Leerdoelen:

  • Een heldere positionering van jouw eigen organisatie
  • Effectief overbrengen van jouw positionering op je potentiele klanten
  • Inzichtelijk krijgen welke uitingen succesvol zijn

 

Josselin Volkers

Josselin Volkers werkt voor het Instituut Marketing & Klantgerichtheid Kinderopvang (IMKK). IMKK heeft als doel de marktbenadering van de kinderopvangbranche te professionaliseren. Het team bestaat uit een aantal marketing professionals voornamelijk afkomstig uit de online wereld. De kennis die zij daarbij opgedaan hebben gebruiken ze om de online en offline aanwezigheid van kinderopvangorganisaties naar een hoger niveau te tillen.

www.imkk.nl

© 2016 - 2024 Kindstart | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel